CITRÓN NA TRÓNE

19.02.2023 14:56

Ovocie sa hádalo raz,
kto z nich je ten najzdravší,
kto z nich bude kráľom zdravia,
čo choroby odplaší.

„Ja som banán, chutím božsky,
aj zdravý som, tak veru.
Mňa si ľudia v potravinách
veľmi často vyberú."

„Ba zle vravíš, ja som zdravšia,“
slivka na to ozve sa,
„som sladká a chutím dobre,
hodím sa aj do mäsa.“

„Ja mám v sebe vitamíny,
čo každého vyliečia.
Mňa spomenú odjakživa
ľudia v rôznych nárečiach,“

jablko si takto fandí,
už sa vidí na tróne.
Keď uvidia zrazu slzu
na žltučkom citróne.

„Prečo plačeš, citrón milý?“
„Lebo chutím veľmi zle,
kyslý som a nie som pekný,
aj málokto si ma zje.“

„Čo si? Neplač! To tak nie je!
Ty si víťaz, priateľu.
Vitamín cé najviac lieči
máš ho najviac, tak veru.“

 

Už ho nesú priamo na trón.
Slzu z líca stierajú.
Ak si chorý, daj si citrón
s chutným medom do čaju.


Napísala Jana Janka Barillová

 

Späť